Her kan du feire livets begivenhet i historiske omgivelser og et lokale med sjarm.
Skal du booke hos oss anbefaler vi dere å komme på en uforpliktende omvisning og en prat, da det alltid dukker opp spørsmål underveis. Ta kontakt for tidspunkt enten på e-post post@tuneprestegard.no eller på telefon +47 98 99 20 00.
Booker du konfirmasjon eller dåp/navnfest hos oss skriver vi leiekontrakt.
Det koster kr 10 000 å leie Prestegården for dåp/konfirmasjon. Da inngår hele 1 etg, dvs. alle 4 stuene: Haugestua, Våle, Odin og Storstua. Det er 4 toaletter, en entre hvor vi har garderobe og kjøkken med alle fasiliteter. Tunet og hagen er stor og kan benyttes etter eget ønske. Om sommeren setter vi ut utebord og stoler, og pynter med blomster. Flagget heises!
Dersom du ønsker kun å booke Haugestua vil leiesummen bli 8000 kr.
Hos oss har dere flere valg. Enten kan dere komme til ferdig rigget og dekket bord og pyntet hus, eller dere kan gjøre alt selv. De fleste velger at vi rigger, stryker duker og dekker på, og at brudeparet pynter og setter sitt preg på pyntingen. Prisene for opprigging/borddekking er som følger:
Dersom dere ønsker å dekke selv kan dere låne alt av dekketøy, vaser og lysestaker gratis – det inngår i leieprisen. Duker leier vi fra et renseri og koster rundt kr 50 pr. duk, avhengig av størrelse.
Utvask er obligatorisk og koster kr 2000 etter dåp eller konfirmasjon. Det eneste dere trenger å gjøre er å rydde ut tingene som er deres. Tidspunktet avhenger av om det er nytt arrangement booket i etterkant. Hvis ikke kan dere få hele dagen på dere.
Vi har eget serveringspersonale som tar dere imot, serverer, rydder og vasker opp. De passer på at selskapet går smertefritt og yter service til dere og gjestene. Vi regner 1 serveringsdame pr 15 gjester, men dette avhenger av type selskap – blant annet om det er buffet eller bordservering og om det skal serveres alkohol. Prisen for leie av personale er kr 400 pr. time, pr. servitør.
Man kan også ha med egne servitører som da blir en del av teamet vårt under selskapet. Verdt å merke seg er at disse ikke kan skjenke alkohol om de ikke har bestått kurs i ansvarlig vertskap.
Vi har kjøkken på Prestegården, men for større arrangementer med mange gjester anbefaler vi at mat bestilles. Her står dere fritt til å organisere dette selv, men vi hjelper gjerne til med det også. Vi har blant annet samarbeid med Kokkeline og Glenns selskapsmat i tillegg til Kajsas som serverer den mest fantastiske tapas buffeten – like smakfull som den er vakker.
På Prestegården har vi skjenkebevilling så det er derfor ikke anledning til å ta med egen drikke. Vi har løst det slik at vi gir svært billige priser til bryllup, slik at det lar seg gjøre for de fleste – husets Prosecco samt rød- eller hvitvin er priset til kr. 350 pr. flaske (på restaurant ville disse kostet nærmere kr. 500).
Vi samarbeider med flere vinimportører og kan tilby et stort utvalg av drikke – alt fra rimeligere alternativer til eksklusive årgangsviner. Vår
sommelier kan også hjelpe til med å velge ut passende drikke til mat og budsjett.
Vår signaturdrikk er Bringebær Spritz, ofte servert som en velkomstdrink. Denne lages av bringebærlikør fra Drøbak blandet med Prosecco, servert på isbiter og toppet med frosne bringebær. Vi har naturligvis også et rikt utvalg av alkoholfrie alternativer.
I forhold til drikken velger noen å stå for hele gildet selv, andre ønsker at gjestene får velkomst og drikke til maten, men selv betaler det de vil ha i baren etter middag. Det går også fint å gi gjestene bonger til bruk under middagen og at de betaler resten selv. Her er det mange muligheter. Vi tar vipps og kort.
En annen mulighet er å benytte seg av drikkepakke. Dette er forutsigbart for arrangøren, og det er fri drikke gjennom hele kvelden. Kr 200 for velkomst Prosecco. Kr 300 for vin, øl, cider, alkoholfrie varianter til middag, og fri bar kr 300. Ønsker dere fri drikke hele kvelden blir det da en kuvertpris på kr 800, eller om dere ønsker deler av pakken, og dropper f.eks fri bar og lar gjestene stå for drinker vil kuvertprisen ligge på kr 500.
Vi har blant annet prosjektor, flatscreen, mixebord, to Boose høytalere med mulighet for Bluetooth tilgang (f.eks. fra telefon), to mikrofoner og elektrisk piano som kan flyttes etter behov. Dette er inkludert i leieprisen.
Ønsker du å bestille selskap hos oss ber vi gjerne inn til en felles omvisning hvor vi kan se på hvordan vi kan lage det perfekte bryllupet. Jeg er også tilgjengelig på telefon eller e-post og hjelper til med videre planlegging og spørsmål underveis.
Ved signert kontrakt bes et depositum på kr. 5.000 (evt 4.000) innbetalt til oss.
Etter endt selskap sendes faktura på leie, opprigging/borddekking, utvask, dukleie,
serveringspersonell og medgått drikke.
Selskapslokale til leie for store eller små begivenheter. Her skal det samles folk til eventer som konserter, wine makers dinners, ølfestivaler og annet moro. I tillegg kan lokalet leies til seminarer, foredrag, og sosiale sammenkomster av alle slag.